Android Tablets Forum banner
141 - 159 of 201 Posts
Nee. Mijn tablet is serioux S704 en mijn firmware is quadra 7 slim.
Ik heb ook Ainol Novo gebruikt ... mijn touch werkt niet.
Ik neem aan dat je het toen in de originele staat hebt gebruikt. Ik vroeg het omdat die zip
als deze met TWRP recovery wordt geflasht, vastloopt omdat de touch-module wordt geladen... (detecteren kan ook even duren).
Heb je een link naar de firmware die je nu gebruikt?
Sommige andere s704-gebruikers hebben het misschien ook nodig...

Zeker CXZ .. ik heb al gepost .. http://www.pentagram.pl/quadra-ultra-slim.
Ik heb TWRP niet gebruikt .. zou ik dat moeten doen :))) ik heb net het herstelmenu gebruikt.
Ik zal nu TWRP proberen
Probeer de TWRP niet als deze niet voor je apparaat bedoeld is! De aanraking kan kapot gaan!

De draagbare versie is veilig om te testen, maar die module detector werkt niet
als de aanraakmodule is geladen, dus de standaard hersteloptie is wat je ervoor moet gebruiken.

Ik heb succes gehad met deze tools op een ATM7021/GS702C-apparaat.

Ik heb geprobeerd een opstartbare SD te bouwen, maar het lijkt erop dat ik mijn tablet niet kan laten opstarten vanaf SD. Ik heb de AFI.CFG in de Firmware Modifier gewijzigd zoals vermeld in de post, maar geen succes, het lijkt zelfs het flashen te stoppen, dus ik kan alleen maar aannemen dat INF_AFI_DEF_BYTE = 0x08 relevant is voor het flashproces, misschien een herstart om partities te uploaden?.

Ik heb geprobeerd een sunxi spl en u-boot kaart te bouwen en de spl op dezelfde plaats te plaatsen als sdboot.bin van het hero2-pakket met de Pad Card Writer, maar geen succes.

Ik heb geprobeerd uit te zoeken waar het opstartproces naar zoekt of welke sectoren in RAM worden gelezen voor uitvoering.

Ik merkte dat de eigenlijke opstartpartitiebestanden (die gecodeerd zijn in het .fw-bestand) worden bewaard in temp.img in de programmadirectory van de firmware-modifier. Ik heb geprobeerd temp.img te mounten, maar de bestanden erin lijken op de een of andere manier door elkaar te zijn gehusseld (versleuteld of gecomprimeerd). Door een watch-proces op de Pad Tool uit te voeren, krijgt het toegang tot een DLL genaamd DskImage om toegang te krijgen tot het img-bestand.

Zijn er tools om de bestanden in de .fw of temp.img uit te pakken/opnieuw in te pakken?

Is er een methode met Windows om de AFINFO, VMLINUX, enz. over te zetten of zelfs binaries handmatig via ADFU uit te voeren? (dit zou ideaal zijn)

Bewerken:

Ik heb zojuist het ExtractFWData-hulpprogramma geprobeerd, moest eerst de doelmap aanmaken, maar het heeft niets in de map geplaatst.

Discussion starter · #148 ·
Trouwens ... ik herinnerde me dat ik op het oorspronkelijke gebrickte apparaat (met de fabrieksfirmware) clock word mod gebruikte.
Ik vond de bestanden die ik kon herstellen:
boot.vfat.tar
boot.vfat.tar.a
recovery.vfat.tar
recovery.vfat.tar.a
boot.vfat.dup
recovery.vfat.dup
.default_backup_format
.recovery_version
Kan ik iets van dit bestand gebruiken?
Ik heb ook een tekstbestand met:
ALS je de boot hebt geback-upt en een firmware hebt die bijna werkt,
zou ik zeggen dat je je nergens zorgen over hoeft te maken.

Installeer gewoon CWM of portable en gebruik geavanceerde opties
om de bootpartitie te herstellen. Als het daarna niet opstart
(zwart scherm) neem dan het misc/boot_lcd.bin bestand van Quadra
en plaats het in de map. Dat doet vaak de truc.

Ik heb succes gehad met deze tools op een ATM7021/GS702C-apparaat.

Ik heb geprobeerd een opstartbare SD te bouwen, maar ik kan mijn tablet niet laten opstarten vanaf SD. Ik heb de AFI.CFG in de Firmware Modifier gewijzigd zoals vermeld in de post, maar geen succes, het lijkt zelfs het flashen te stoppen, dus ik kan alleen maar aannemen dat INF_AFI_DEF_BYTE = 0x08 relevant is voor het flashproces, misschien een herstart om partities te uploaden?.
Ik heb geprobeerd een sunxi spl en u-boot kaart te bouwen en de spl op dezelfde plaats te plaatsen als sdboot.bin uit het hero2-pakket met de Pad Card Writer, maar geen succes.

Ik heb geprobeerd uit te zoeken waar het opstartproces naar zoekt of welke sectoren in RAM worden gelezen voor uitvoering.
Ik merkte dat de eigenlijke opstartpartitiebestanden (die gecodeerd zijn in het .fw-bestand) worden bewaard in temp.img in de programmadirectory van de firmware-modifier. Ik heb geprobeerd temp.img te mounten, maar de bestanden erin lijken op de een of andere manier door elkaar te zijn gehusseld (versleuteld of gecomprimeerd). Als ik een watch-proces uitvoer op de Pad Tool, heeft het toegang tot een DLL genaamd DskImage om toegang te krijgen tot het img-bestand.

Zijn er tools om de bestanden in de .fw of temp.img uit te pakken/opnieuw in te pakken?
Is er een methode met Windows om de AFINFO, VMLINUX, enz. over te zetten of zelfs binaire bestanden handmatig via ADFU uit te voeren? (dit zou ideaal zijn)

Bewerken;
Ik heb net het ExtractFWData-hulpprogramma geprobeerd, moest eerst de doelmap aanmaken, maar het heeft niets in de map geplaatst.
Opstarten vanaf een sd-kaart... Leuk project - dat ik zelf uiteindelijk heb opgegeven.
Er zijn bepaalde bestanden die je moet wijzigen om dat te laten werken.
Die afi.cfg-tip zou ook voor 7021 in orde moeten zijn. Maar wat is er nog meer nodig. Is alles verteld?
De broncode-pakketten bevatten meestal een map voor fabriekstest vanaf sd-kaart.
Maar niet voor het hele systeem... Dus wat vergelijken etc. is misschien nodig.

Dus voor "ExtractFWData" werkt dit niet voor jou?
http://www.slatedroid.com/topic/94521-actions-tablet-tools/?p=1243114
Zo ja, controleer dan de nieuwe opdrachtregel met behulp van taskmgr of een ander hulpprogramma.
(bewerken: Opdrachtregel is hetzelfde. Je hebt waarschijnlijk geprobeerd te gebruiken met een kleiner fw-bestand? Het is niet voor hen.)

Het gewone *.fw-bestand (klein, zo niet, zie C:\ProgramData\PadModify\TMP\FW\PAD.fw) bestaat uit
16 bytes aan standaardgegevens (enz.) + versleutelde database + versleutelde bestanden in een fat-image.
Om de bestanden te ontsleutelen, hernoem je ze gewoon met de namen die Modify Tool accepteert om te ontsleutelen.

Door de py-bestanden te onderzoeken, kun je zien wat mogelijk is en wat niet.
Ook door probatch.img te bewerken, is het mogelijk om het adfu-proces te beĂŻnvloeden...

Voordat je gaat spelen met adfu-modusmodificaties, zorg er dan voor
dat je een fabrieksfirmware voor je apparaat hebt!
(== Product Tool flasbare firmware)

Hallo, ik heb de firmware nodig voor een HISHIMOTO STRONG ATM 7021 A, ik kan hem nergens vinden. In Abidu is het in het Chinees, dus ik begrijp er niets van, een idee? Het is dringend, ik word gek. Bedankt

De enige manier die ik kan bedenken die mogelijk toestaat dat een raw binary op het apparaat wordt uitgevoerd, is om het ADFU-protocol te reverse-engineeren, maar het is echt extreem en ik heb persoonlijk gewoon geen tijd om het te doen :(

Profeta, probeer de Mapan-website te controleren op de firmware, de 923 werkte op mijn generieke 9,7" dual-core tablet.

CXZ, een update over wat er is gebeurd sinds mijn laatste bericht. Ik heb echt geprobeerd in de bootloader te komen, maar hij is echt afgeschermd van modificatie, in principe kon ik geen manier vinden om de firmware uit te pakken om bij de daadwerkelijke bootloader binary te komen, laat staan een manier om het terug te schrijven. Ik heb ook even gekeken naar de ADFU-testding, omdat die een binary via de ADFU direct naar het apparaat uploadt en uitvoert, maar ook die heeft de binary in het programma verpakt en het proces wordt tijdens runtime uitgevoerd. Dingen uitvoeren na VMLINUX is voor mij een no-go, omdat het de MMU-paginatoewijzing en CPU-machtigingen vergrendelt.

De enige manier die ik zie die mogelijk toestaat dat een raw binary op het apparaat wordt uitgevoerd, is om het ADFU-protocol te reverse engineeren, maar het is echt extreem en ik heb persoonlijk gewoon de tijd niet om het te doen :(
Profeta, qUE-ARM, er is een kleine kans op schade aan de tablet bij het proberen van een onbekende firmware.
Vooral touch drivers hebben in het verleden problemen veroorzaakt.

qUE-ARM, veel van wat je zegt, gaat mijn begrip te boven. Er zijn enkele 7021 broncodes (zie de 7029 broncode thread hier) die mogelijk een kant-en-klare sd-card bootloader voor je tab hebben.
Er is de github link van bnmguy genoemd, waar je (misschien) alleen de benodigde bestanden kunt downloaden.

De bootloader is op een heel eenvoudige manier versleuteld, het is alsof ABC XYZ is (ik zal het nummer hier later toevoegen).
edit: om boot.bin te ontsleutelen: voor elke byte doe A * 2 = B, als B>255 dan B=B-255
Dat erachter komen heeft een beginner als ik echter niet veel geholpen.
Ik heb niet ontdekt hoe het was verpakt - hoewel ik er wel een paar (gedeeltelijk) heb uitgepakt...

Broeder, ik heb momenteel twee pads die beide prima werken. Eén heb ik geflasht met de PAD-tool en dat werkt prima. Alleen de camera is nu niet verbonden. Ik wil de andere pad met dezelfde versie uitlezen, alles is hetzelfde. Kunt u mij vertellen hoe ik het kloonbestand kan uitlezen en flashen met de PAD-tool?

Graag dringend hulp.

Broeder, ik heb momenteel twee pads die beide prima werken. Eén heb ik geflasht met de PAD-tool, wat prima werkt. Alleen de camera is niet verbonden. Nu wil ik de andere pad met dezelfde versie lezen, alles is hetzelfde. Kunt u mij vertellen hoe ik het kloonbestand kan lezen en flashen met de PAD-tool?
Alstublieft, ik heb dringend hulp nodig.
Hier zijn wat dumpers. www.slatedroid.com/topic/108162-gdippo...
Ik kan me niet helemaal meer herinneren hoe ze werken, maar je zou img-bestanden (acta, actb, actc) moeten krijgen.
Schrijf ze dan met adb (of wat dan ook) terug naar de partities. Zo en zo verder:
(adb shell) cat acta.img>/dev/block/acta

Hallo allemaal, ik heb een probleem met een aantal tablets die ik aan mijn klanten geef. Ik ben nu 30, maar als ik dit probleem kan oplossen, zullen het er zeker ongeveer 300 zijn. Het is een vrij eenvoudige tablet.

Geen merk, het model is 816. Op het moederbord staat:

GPT ATM7051H_H88_V1.1
06/04/2016
1.91.001.0145

Het belangrijkste probleem is dat ik de tablet wil aanpassen met het logo van mijn bedrijf, maar geen tools kan vinden voor dit type chip.
Ik ben aan het testen met de tools die we in deze thread aanbieden, ik ben er zelfs in geslaagd de tablet te klonen die ik heb voorbereid zoals getoond met mijn logo.

Daarna kon ik er een flashen met de PAD Product Tool. Het flashen is correct voltooid, maar daarna startte de tablet niet meer op.

Ik denk dat het een probleem kan zijn omdat het een quad-core processor is. Ik kan de benodigde tools niet vinden. Ik waardeer uw hulp. Bestel alstublieft alle gegevens en foto's die u nodig heeft.

Discussion starter · #156 ·
Pas de tablet aan met het logo van mijn bedrijf, maar kan geen tools vinden voor dit type chip.
Ik test met de tools die we cxz in deze thread aanbieden, ik ben er zelfs in geslaagd om de tablet te klonen die ik heb voorbereid zoals getoond met mijn logo.
Daarna kon ik er een flashen met de PAD Product Tool. Voltooi het flashen correct, maar dan start de tablet niet meer.

Ik denk dat het een probleem kan zijn omdat het een quad-core processor is. Kan de benodigde tools niet vinden. Ik waardeer uw hulp. Bestel alstublieft alle gegevens en foto's die u nodig heeft.
Dus, heb je het orig. (stock) *.fw bestand hiervoor? Zo ja, dan zou flashen geen probleem moeten zijn.
Ook de Modify Tool zou naar mijn mening goed moeten werken. Welke image wil je vervangen?

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb een andere tablet met de originele firmware die al mijn logo en animatie heeft veranderd. Door de Modify firmware Firmware Tool PAD te klonen, maak ik het bestand *.fw aan, dat ik zonder succes probeer te flashen op andere tablets.

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb een andere tablet met de originele firmware die al mijn logo en animatie heeft veranderd, en door het klonen van de Modify Firmware Firmware Tool PAD maak ik het bestand *.fw aan, dat ik probeer te flashen op andere tablets zonder succes.
De Modify Tool maakt geen *.fw-bestanden, het wijzigt ze alleen. Tenminste, voor mij niet.
Klonen werkt ook niet in de recente versies, dus - als het wel werkt - update, d.w.z. gebruik de nieuwste.

Om het logo en de animatie te veranderen, kan men ook adb of een recovery flashbare zip gebruiken,
maar dan kan de Product Tool weer sneller en gemakkelijker zijn.

Hier is het als ik een beetje groen ben. Ik heb honderden tablets geflasht, maar ik heb nog nooit een update.zip voor dit model gemaakt. Het eerste is om de image van de tablet te krijgen die klaar zou zijn en dan die update.zip te maken. Ik heb een gestroomlijnd proces nodig om te flashen omdat het er veel zijn. Als je me kunt vertellen hoe ik de update.zip van de andere tablet kan maken, zou ik het op prijs stellen. Terwijl ik zoek.

141 - 159 of 201 Posts